Bazin Dobroesti > Regulament funcționare

Regulament funcționare

Regulament privind functionarea, intretinerea si exploatarea imobilului Bazin de inot Didactic scolar situat in Judetul Ilfov, Comuna Dobroesti, str. Agricultorilor nr.18-20

68a Anexa 1 HCL 68-25.07.2022 REGULAMENT BAZIN

68b Anexa 2 HCL 68-25.07.2022 ROI BAZIN

68c Anexa 3 taxe bazin

Capitolul I. Notiuni si definitii
Capitolul II. Dispozitii generale
Capitolul III. Sanctiuni
Capitolul IV. Administrarea resurselor financire
Capitolul V. Dispozitii finale si tranzitorii

Capitolul I. Notiuni si definitii

1. Imobilul Bazin de inot Didactic scolar: ansamblul alcatuit din teren, constructii, instalatii si dotari aferente care intra in componenta bazinului situat administrativ in cadrul Scolii Gimnaziale nr 2 Fundeni-Dobroesti, Judetul Ilfov, Comuna Dobroesti, str.Agricultorilor nr. 18-20.
Imobilul Bazin de inot Didactic scolar este proprietatea Comunei Dobroesti, iar titularul dreptului de administrare este stabilit prin hotarare a Consiliului Local.
2. Administrator : Primaria Comunei Dobroesti
. Administratorul este titularul dreptului de administrare si are dreptul de a organiza activitatile desfasurate in Imobilul Bazin de inot Didactic scolar.
Va raspunde de functionarea, intretinerea şi exploatarea imobilului si de toate activitatile ce se desfasoara in interiorul imobilului, de programul cu initierile, de programul cu publicul , de buna desfasurare a activitaților.
Administratorul va respecta instructiunile de functionare, intretinere si exploatare puse la dispozitie de catre proprietar Primaria Dobroesti.
Administratorul va asigura efectuarea lucrarilor de intretinere necesare mentinerii in stare normala de functionare a constructiei , a instalatiilor si dotarilor aferente Bazinului de inot didactic
Administratorul bazinului de inot asigura egalitatea accesului la serviciile oferite a tuturor copiilor, fara deosebire de statutul social ori economic , varsta , sex , apartenenta religioasa sau etnica.

3. Beneficiar al activitatilor organizate in cadrul Bazinului de inot didactic este orice persoana fizica sau juridica careia Administratorul i-a acordat dreptul de acces si utilizare in baza unui contract, abonament, legitimatie, bilet, protocol, invitatie, voucher, etc.
Varsta minima a beneficiarilor bazinului de inot este de 6 ani, iar varsta maxima a acestora este de 18 ani.
Actele necesare pe care parintii sau tutorii copiilor trebuie sa le aduca pentru a-i putea inscrie pe acestia la sedintele de inot sunt urmatoarele :
– Copie certificat de nastere pentru copii cu varsta pana in 14 ani sau copie a cartii de identitate pentru copiii cu varsta peste 14 ani
– Cerere de inscriere
– Adeverinta medicala eliberata de medicul de familie al utilizatorului cu mentiunile “apt pentru inot” si “nu este in evidenta cu afectiuni dermatologice”
– Declaratie din partea parintelui/tutorelui precum ca a luat la cunostinta de regulamentul bazinului, normele de comportare, interdictiile si obligatiile ce le revin utilizatorilor facilitatilor Bazinului de Inot
In momentul achitarii serviciilor ( cumpararea biletului de intrare sau a abonamentului ) sau a semnarii contractului , beneficiarii accepta conditiile contractuale si regulamentul de ordine interioara si isi asuma respectarea acestuia. In cazul nerespectarii contractului si/sau regulamentului, administratorul bazinului nu isi asuma nici o responsabilitate si poate pretinde despagubiri pentru eventualele pagube produse de beneficiari.
4. Lucrari de intretinere: lucrarile care se executa periodic, de catre titularul dreptului de administrare, in scopul menținerii in stare normala de functionare a ansamblului de constructii , instalatii si dotari aferente bazinului de inot.

CAPITOLUL II. Dispozitii generale

Art.1 Prezentul Regulament stabileste raporturile dintre Primaria Dobroesti, prin Administrator si beneficiarii activitatilor organizate in cadrul bazinului de inot cu privire la utilizarea acestuia, drepturile si obligatiile precum si raspunderea partilor, in scopul desfasurarii corespunzatoare a activitatiilor pentru care a fost realizat obiectivul : de agreement, educative si sportive
Art.2 Prevederile prezentului Regulament se aplica partilor contractuale si colaboratorilor acestora, personalului de deservire si paza, personalului contractual precum si beneficiarilor activitatilor organizate in cadrul bazinului de inot.
Art.3 Orarul de functionare a bazinului de inot va fi afisat intr-un loc vizibil , la intrarea in incinta. Respectarea orarului de functionare este obligatorie pentru toate categoriile de persoane carora le este permis accesul la bazin. Instructorii si antrenorii beneficiarilor au acces in incinta bazinului de inot doar pe perioada orarului aprobat prin contract.

Programul personalului de administrare a bazinului de inot va fi stabilit de conducerea Primariei Dobroesti.
Nimeni nu va fi primit in zona de inot in afara orelor de functionare. Patrunderea in aceasta zona in afara orelor de program cu publicul este interzisa si va fi considerata o incalcare a proprietatii. Activitatea desfasurata la bazinul de inot este supravegheata cu un sistem de monitorizare video
Accesul publicului in incinta bazinulul de inot se va face pe baza urmatorului program:
Luni- Vineri : intre orele 9.00 – 20.00

In zilele de luni, miercuri si vineri ale saptamanii se vor efectua doar sedinte de inot pentru beneficiarii care au optat pentru varianta de abonament cu 12 sedinte, urmand ca in zilele de marti si joi sa se efectueze sedintele de inot pentru beneficiarii care au optat pentru varianta de abonament cu 8 sedinte.

In cadrul unui abonament de 8 sau 12 sedinte mentionam ca acestea se vor efectua la aceeasi ora care va fi aleasa de beneficiar la inceput in functie de locurile disponibile la momentul respectiv.
Accesul in incinta bazinului de inot se face conform orarului si in baza documentelor care fac dovada dreptului de acces : bilete, abonamente, legitimatii.

Accesul in incinta bazinului de inot didactic se face in limita capacitatii maxim admise , cu programare prealabila conform programului stabilit.

Capacitatea maxim admisa a bazinului de inot este de 30 copii si 5 adulti. Orice modificare a orarului va fi adusa la cunostinta beneficiarilor prin afisare corespunzatoare in incinta corpului bazinului de inot , prin instiintari scrise, daca este cazul sau prin orice alte mijloace de informare aflate la indemana administratorului bazinului

Cursuri initiere scolari:
Cursurile de initiere in inot pot fi sustinute doar de catre antrenori/instructori cu atestat.

Antrenorii/instructorii nu pot avea mai mult de 5 cursanti in cadrul sedintelor de initiere inot.

Intrarea in zona bazinului a cursantilor de la grupele de initiere in inot este permisa numai in prezenta instructorului.

Acestia au responsabilitatea ca la terminarea programului de antrenament sau instruire sa isi insoteasca cursantii pana la iesirea din cladirea bazinului.
In cazuri exceptionale sau din motive tehnice administratorul poate intrerupe activitatea partial sau in totalitate. In acest caz sedintele de inot neefectuate se vor reprograma la o data ulterioara.

Consiliul local și Primaria Comunei Dobroesti pot organiza sau gazdui competitii sportive de inot care se pot desfasura si in afara programului bazinului. Accesul publiculul in timpul competitiilor organizate sau gazduite de catre Consiliul local si Primaria Comunei Dobroesti se va face contra cost si va fi permis in limita locurilor disponibile. Numarul maxim de vizitatori/spectatori este de 20 si acestia au acces doar in zona special amenajata.
Dupa finalizarea cursurilor de initiere, in acelasi interval orar, se pot organiza cursuri de perfectionare.
Alti beneficiari:
Utilizarea bazinului este permisa, in afara orelor rezervate pentru sedintele de inot ale copiilor, conform programarii, pentru urmatoarele categorii:
a) Asociatii sportive (sau alte forme de organizare juridica) care incheie contracte de inchiriere pentru culoare ( cu mentiunea ca acestea pot desfasura in aceste ore activitati generatoare de venituri )
b) Persoane fizice sau juridice care cumpara bilet sau abonament de intrare.
Beneficiarii activitatilor organizate in baza sportiva vor utiliza bazinul de inot si alte dotari conform programarilor afisate la intrare.

Administratorul isi rezerva dreptul modificarii programelor, in funcție de calendarul competițional cu informarea prealabila a publicului.

Intrarea in bazin se va face in baza:
– Tabelelor vizate de conducerea unitatilor de invatamant, in cazul orelor de inot didactic
– Documentelor mentionate in contractele incheiate intre administrator si persoanele juridice
– Legitimatiilor sau tabelelor in cazul cluburilor/asociatiilor sportive in baza contractelor
– Biletelor de intrare sau abonamentelor
Variantele de legitimații, bilete, abonamente si contracte de inchiriere care asigura accesul la baza sportiva sunt realizate de administrator, in baza tarifelor aprobate de catre Consiliul Local al Comunei Dobroesti
Abonamentele se elibereaza pentru 8 sau 12 sedinte, efectuate obligatoriu intr-o perioada de maxim 28 de zile de la data eliberarii acestora, in intervalul orar 9.00-20.00 de Luni pana Vineri.
Insotitorii beneficiarilor au acces numai in spatiul special de asteptare. Stationarea insotitorilor in curtea unitatii de invatamant este strict interzisa.

Programul de functionare va fi planificat pe zile si ore, in conformitate cu necesitatile activitatilor si nu va putea fi schimbat fara aprobarea administratorului.
Competitiile, programul de pregatire şi manifestarile sportive au prioritate fata de abonamentele pentru public sau contractele de închiriere, momentul si durata de desfasurare a acestora fiind afisate si comunicate in prealabil.

Este interzis accesul in tinuta de strada pe suprafetele destinate exclusiv desfasurarii activitatii sportive, dusuri sau alte spatii marcate in acest sens. lntrarea in bazin se face numai cu tinuta obligatorie: costum de baie, slip, casca de inot . Toti utilizatorii bazinului trebuie sa poarte costum de baie. Nu este permis inotul cu haine de strada. Haine precum pantalonii, pantalonii de sport sau lenjeria intima nu sunt considerate costum de baie.
Copiii cu probleme de incontinenta sunt obligati sa poarte scutece absorbante speciale, dublate cu materiale speciale care sa le asigure etanseitatea si impermeabilitatea, avand oricum si acestia obligatia de a efectua circuitul igienico-sanitar inainte de intrarea in bazinul cu apa si la parasirea acestuia.
Utilizatorii dusurilor au obligatia de a inchide robinetul dupa folosinta.
Deplasarea se va face cu papuci, pana la intrarea in apa.
Accesul in bazin se face pe scari.
Beneficiarii sunt obligati sa pastreze curatenia si ordinea in incinta bazinului de inot.
Este interzis accesul minorilor cu varsta de pana la 14 ani neinsotiti sau nesupravegheati in bazin. Dupa predarea abonamentelor sau legitimatiilor la intrare, vor raspunde de copii insotitorii, antrenorii sau instructorii. Orice persoana care beneficiaza de facilitatile bazinului de inot are obligatia de respecta indrumarile si instructiunile personalului, a instructorilor de inot si a personalului de paza si securitate. Instructorii, salvamarii si personalul de control al bazinului de inot au autoritate deplina, ce se poate concretiza, inclusiv, prin evacuarea persoanelor ce nu respecta prezentul regulament
Beneficiarii sunt obligati sa respecte sensul de inot pe culoar, sensul de deplasare fiind partea dreapta a culoarului.

Art.4 (1) Administratorul va afisa regulamentul de ordine interioara, obligatoriu pentru toti beneficiarii, prezentat in anexa la regulament.
(2) Inaintea intrarii in apa, beneficiarul este obligat sa urmeze circuitul igienico-sanitar necesar, astfel incat ultima etapa sa fie spalarea la dus. In bazin se va folosi numai echipament adecvat si acceptat de normele si reglementarile in vigoare.
Art.5 Administratorul este obligat sa afiseze modificarile programului zilnic de functionare cu minim 48 ore inainte de orice modificare a programului.
Art.6 Administratorul poate asigura contra cost organizarea si desfasurarea cursurilor de inot pentru copii .
Art.7 Administratorul poate asigura contra cost, cu instructori si antrenori proprii cursuri de invatare sau de perfectionare a inotului. In cazul inotului de performanta, perfectionare si de agrement, parintii sau tutorii copiilor au obligatia de a declara in scris faptul ca acestia din urma stiu sa inoate. Pentru orele de înot didactic, grupurile de elevi vor fi insotite de reprezentantul unitatii de invatamant. Pentru asigurarea de personal in acest sens, administratorul va fi instiintat din timp, astfel incat sa se poata mobiliza si organiza.
Art.8 Administratorul exercita dreptul de supraveghere si raspunde de toate activitatile desfasurate in incinta bazinului de inot.
Art.9 Este interzis fumatul in incinta bazei, cu exceptia locurilor special amenajate.
Art.10 Administratorul elibereaza legitimatiile si abonamentele si poate incheia contracte de inchiriere cu beneficiarii activitatilor derulate in bazin.
In repartizarea orelor si suprafetelor, prioritatea absoluta are activitatea didactic-scolara. Asociatiile si cluburile care solicita, vor primi ore in functie de spatiul de timp ramas disponibil. Antrenorii si instructorii sportivi care au contracte incheiate cu privire la folosirea facilitatilor bazinului pentru cursuri de initiere si de performanta au la dispozitie un numar maxim de 2 culoare, in functie de disponibilitate.
Administratorul se obliga sa reprogrameze in compensare orele neefectuate de beneficiarii activitatilor din cauza modificarilor de program.
Art.11 (1) Administratorul raspunde de realizarea la timp si in conditii de performanta a lucrarilor de intretinere si reparatii curente ale instalatiilor de utilitate publica din incinta Bazinului de inot Didactic (instalatii de alimentare cu apa, canalizare, gaze naturale, energie electrica).
(2) Administratorul se va ingriji de gospodarirea judicioasa a materiilor prime, materialelor, apei, energiei electrice si termice, gazelor naturale, astfel incat sa nu se incarce artificial costurile de operare.
Administratorul verifica si urmareste corectitudinea facturilor de plata a energiei electrice, apa-canal, gaze si termoficare.
In cazul in care instalatiile de utilitate publica necesita reparatii capitale, administratorul va lua masurile necesare.
Interventiile de intretinere sau reparatii curente pe care administratorul este obligat sa le realizeze asupra instalatiilor de utilitate publica din incinta Bazinului de Inot Didactic scolar se vor face numai de catre personal specializat si autorizat, si cat este in garantie cu societatile care au efectuat montajul.
Este interzis :
– degradarea sau deteriorarea instalatiilor de utilitate publica (instalatiile de alimentare cu apa, canalizare, gaze naturale, energie electrica si termica);
-accesul si manevrarea instalatiilor din cladirea aferenta acestora de catre persoane neautorizate;
– accesul in zona de siguranta a punctului de masurare gaze naturale, precum si a punctului de masurare energie electrica din incinta Bazinului de inot Didactic a persoanelor neautorizate.
Se interzice:
-distrugerea sau degradarea zonelor verzi amenajate cu gazon, arbusti, flori, prin rupere, calcare, taiere, scoatere din radacini, etc.;
-accesul in incinta bazinului de inot a persoanelor insotite de animale de companie ( caini, pisici etc.)
-imprastierea oricaror substante chimice sau de alta natura care ar putea distruge sau deteriora solul si amenajarile dendro-horticole.
Art.13 (1) Autoritatea administratiei publice locale va asigura dotarea Bazinului de inot Didactic scolar cu un numar suficient de cosuri si pubele de gunoi.
(2) Administratorul are obligatia ca, in incinta Bazinului de inot Didactic scolar, sa ia toate masurile necesare pentru asigurarea si mentinerea conditiilor de igiena cerute de reglementarile legale in vigoare, prin intretinerea si inlocuirea, atunci cand este necesar, a cosurilor si pubelelor de gunoi, prin efectuarea in permanenta a curateniei cladirilor in care isi desfasoara activitatea si prin efectuarea operatiunilor de dezinsectie, dezinfectie si deratizare, ori de cate ori este necesar.

Art.14 (1) Lucrarile de dezinsectie, dezinfectie si deratizare se vor executa in afara orelor de acces a publicului in incinta bazinului.
Aceste operatiuni vor fi efectuate doar de catre operatori autorizati de Directia de Sanatate Publica.
Deratizarea, dezinfectia si dezinsecția se vor efectua conform normelor aprobate de catre autoritatea administrației publice locale si prevederilor legale in materie.
Produsele utilizate in activitatile de dezinfectie, dezinsectie si deratizare vor fi avizate de catre Ministerul Sanatatii, pentru profilaxia sanitar-umana si de catre Agentia de Protectie a Mediului.
(2) Lucrarile se vor executa astfel incat sa nu provoace daune de orice natura patrimoniului Bazinului de inot Didactic scolar.
În cazul in care, ca urmare a unui tratament efectuat, se produce o dauna imediata, vizibila, patrimoniului Bazinului de inot Didactic scolar, acest fapt va fi comunicat in mod expres administratorului, precum si autoritatii administratiei publice locale. Vor fi semnalate, de asemenea, toate aspectele ce sunt de natura sa afecteze viata, sanatatea oamenilor si protejarea mediului inconjurator.
Art.15 Se interzice depozitarea necontrolata a deseurilor, precum si arderea sau ingroparea acestora in Incinta Bazinului de inot Didactic scolar.
Art.16 Administratorul are obligatia de a obtine autorizatia sanitara, potrivit legii si sa angajeze personalul corespunzator pentru buna desfasurare a activitatii de exploatare si intretinere a bazei sportive.
Art.17 Administratorul angajeaza personal calificat pentru acțiunile de salvare a celor aflati in pericol de inec si se asigura ca avertizarile scrise sunt la loc vizibil pe panouri (pentru pericolul de inec).
Personalul din Incinta Bazinului de inot NU isi asuma raspunderea pentru bunurile, valorile si obiectele lasate in cabinele de la vestiar sau in orice loc din incinta Bazinului de inot. Obiectele gasite se predau personalului din cadrul Bazinului de inot care are ca obligatie ca predarea bunului gasit catre proprietar sa se faca prin verificarea documentului de identitate si pe baza de semnatura.

In cazul in care beneficiarul pierde cartela de acces in cadrul bazinului sau cheia de la vestiar, acesta va plati contravaloarea acestora in valoare de 10 lei pentru cartela de acces si in valoare de 40 lei pentru cheia de de la vestiar.
Personalul din cadrul Bazinului de inot este dator sa-si indeplineasca cu profesionalism, loialitate, corectitudine si in mod constiincios indatoririle de serviciu si sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii serviciului.
Personalul din cadrul Bazinului de inot are obligatia sa se conformeze tuturor procedurilor din fisa postului;
Personalul din cadrul Bazinului de inot are obligatia sa respecte normele de securitatea muncii si in domeniul situatiilor de urgenta si sa respecte indicatille primite.
Art.18 Personalul bazinului trebuie sa asigure calitatea si temperatura apei din bazin. Temperatura apei in bazin trebuie sa fie 25’C – 30’C , iar temperatura aerului de 27’C-29’C.
Art.19 Prestatia este disponibila utilizatorilor in ordinea sosirii. Accesul utilizatorilor in incinta bazinului peste capacitatea maxima a bazinului este strict interzisa. Capacitatea maxima a bazinului este dupa cum urmeaza: 30 de copii si 5 adulti.

CAPITOLUL III. Sanctiuni

Art.20 Nerespectarea obligatiilor precizate mai sus conduce la aplicarea de avertismente si sanctiuni, dupa cum urmeaza:
Incalcarea regulilor prevazute in prezentul regulament de catre beneficiar vor fi sanctionate cu avertisment verbal
Incalcarea repetata a regulilor prevazute in prezentul regulament conduce la anularea abonamentului si interzicerea accesului in incinta bazinului
La incalcarea regulilor de igiena prevazute, beneficiarului îi va fi interzis accesul.
Sanctiunea de mai sus se aplica si pentru nerespectarea ordinii si curateniei in incinta bazinului de inot.
La producerea de pagube sau exploatare ca defectuoasa a bunurilor din dotare, persoanele vinovate vor suporta integral paguba produsa.
Art.21 (1) Refuzul de a suporta pagubele produse prin utilizarea defectuoasa, producerea de distrugeri dotarilor, echipamentelor, spatiilor sau oricaror alte bunuri puse la dispozitie, atrage dupa sine consecintele prevazute de reglementarile legale in vigoare.
(2) Personalul de deservire si paza a bazinului va consemna printr-un proces verbal de constatare neregulile aparute, persoanele vinovate, sanctiunile aplicate.
Art.22 Încalcarea oricaror alte reglementari, norme si prevederi legale in vigoare atrage dupa sine suportarea consecintelor de catre faptuitori.
Administratorul Bazinului de inot nu isi asuma responsabilitatea pentru nerespectarea prezentului Regulament de catre beneficiar, respectiv nu va acorda despagubiri morale sau financiare in cazul producerii de accidente, pagube morale sau materiale.

CAPITOLUL IV. Administrarea resurselor financiare

Art.23 Resursele financiare necesare indeplinirii sarcinilor administratorului, in vederea functionarii bazinului de inot sunt asigurate de catre Primaria Dobroesti, veniturile proprii obtinute din vanzarea bileletor si/sau a abonamentelor si din orice alte surse constituite in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
Art.24 Finantarea cheltuielilor de capital ale bazinului de inot este asigurata astfel:
– Resurse financiare alocate din bugetul local.
– Din donatii si sponsorizari.
– Din alte surse constituite in conditiile prevazute de actuala legislatie in vigoare

Art.25 Administratorul va urmari comportarea in exploatare a imobilului pe perioada de garantie si va aduce la cunostinta orice defecte aparute in perioada de garantie.
Art.26 Evidenta financiar contabila se va tine potrivit legislației in vigoare.
Art.27 Evidenta contabila asigura evidenta patrimoniului, a mijloacelor banesti, precum si a principalelor operatiuni patrimoniale ale bazinului de inot.
Art.28 Veniturile din donatii si sponsorizari sunt venituri cu destinație speciala fiind utilizate numai pentru realizarea obiectului pentru care au fost acordate, cu aprobarea Consiliului Local.
Art.29 Exercitarea atributiilor de audit public intern se realizeaza prin intermediul compartimentului de audit intern, din cadrul aparatului propriu de specialitate al Primarului Comunei Dobroesti si va fi prezentat spre aprobare Consiliului Local.

CAPITOLUL V. Dispozitii finale si tranzitorii

TARIFELE care se vor aplica in desfasurarea activitatii la Bazinul de inot Didactic scolar situat in Comuna Dobroesti str.Agricultorilor nr.18-20 Judetul Ilfov:
1.Abonamente:
Abonament copii (8 şedințe/28 zile)
300 lei – pentru copiii care au cel putin un parinte sau tutore cu domiciliul in comuna Dobroesti
350 lei – pentru copiii ai caror parinti sau tutori nu au domiciliul in comuna Dobroesti
Abonament copii (12 sedinte/28 zile)
– 400 lei – pentru copiii care au cel putin un parinte sau tutore cu domiciliul in comuna Dobroesti
– 450 lei – pentru copiii ai caror parinti sau tutori nu au domiciliul in comuna Dobroesti

Durata unei sedinte este de 50 minute, beneficiarii avand acces la vestiare cu 5 minute inainte de inceperea sedintei pentru echipare si pentru efectuarea circuitului igienico-sanitar , de asemenea avand la dispozitie 5 minute dupa efectuarea sedintei pentru a reveni la vestiare, echipare cu hainele de strada si parasirea corpului bazinului.

Pentru sedintele de initiere inot beneficiarii vor efectua plata direct la instructorul de inot.

Pentru sedintele de inot de agrement plata se va face catre administratorul bazinului de inot, iar pentru sedintele de inot de performanta, beneficiarul va plati abonamentul standard catre administratorul bazinului si taxa de performanta catre instructorul de inot.

Beneficiarul are posibilitatea de amanare a unei singure sedinte de inot din cadrul abonamentului, din motive de sanatate, avand obligatia de a prezenta scutire medicala in acest sens.
2. Inchiriere culoar
– 100 lei / ora pentru instructorii de inot, cu mentiunea ca acestia pot inchiria culoare doar in afara celor 8 ore in care au contract cu Primaria Dobroesti
– 120 lei / ora pentru sportivii de performanta legitimati la cluburi sportive
In cazul inchirierii culoarelor de inot , administratorul bazinului nu are obligatia de a asigura salvator pentru aceste culoare. Aceasta sarcina revine in dreptul beneficiarului care a inchiriat culoarul.

3. Inchiriere bazin -1000 lei/ ora pentru competitii sportive, cu meniunea ca inchirierea bazinului se poate face doar in zilele de duminica si Administratorul bazinului nu are obligatia de a asigura salvator, aceasta sarcina intrand in obligatia beneficiarului care inchiriaza bazinul.
Elevii scolilor de pe raza comunei Dobroesti care efectueaza ore gratuite de inot au obligatia prezentarii la intrare a unui document valabil care atesta calitatea de elev in cadrul unei unitati de invatamant de pe teritoriul comunei Dobroesti.
Persoanele cu dizabilitati au obligatia prezentarii la intrare a unui document valabil care atesta calitatea de handicap.

 

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

Prezentul regulament este stabilit pentru desfasurarea normala a activitatilor, pentru ocrotirea sanatatii, precum si in scopul respectarii ordinii si curateniei.

Administratorul Bazinului de inot are urmatoarele obligatii :
-Sa asigure personal calificat in actiunile de salvare a celor aflati in pericol de inec
-Sa asigure avertizari scrise si la loc vizibil asupra pericolului de inec
-Sa asigure personal calificat pentru evitarea accidentelor , zona fiind supravegheata permanent
-Sa poata fi folosite si supravegheate in bune conditii instalatiile din dotare
-Sa intretina bazinul , dusurile , vestiarele si grupurile sanitare cu respectarea normelor igienico-sanitare in vigoare
-Sa asigure respectarea prevederilor legale privind calitatea apei din bazinul de inot
-Sa asigure respectarea normelor de securitate si sanatate in munca si a tuturor regulilor generale pentru prevenirea si stingerea incendiilor
-Sa asigure buna functionare a iluminatului in incinta bazinului de inot
-Sa efectueze dezinsectia si deratizarea cu respectarea normelor legale in vigoare
-Sa asigure conditiile pentru desfasurarea activitatilor in cadrul bazinului de inot prin intretinerea in stare buna de functionare a utilitatilor din incinta acestuia

1. Angajatii bazinului de inot au urmatoarele atributii :
– Sa respecte programul de lucru
– Sa supravegheze in permanenta respectarea circuitului igienico-sanitar din bazin.
– Sa anunte administratorul bazinului despre problemele care intervin
– Sa nu permita persoanelor fara bilet/abonament sa intre in bazin
– Sa urmareasca predarea cheilor de la dulapioarele din vestiare la parasirea bazinului
– Sa pastreze ordinea si curatenia la locul de munca
2. Antrenorii si instructorii au urmatoarele obligati :
– Sa preia zilnic beneficiarii din holul de la intrare
– Sa se asigure ca toti utilizatorii au parasit incinta in deplina siguranta
– Sa isi instruiasca cursantii pentru respectarea circuitului igienico-sanitar, respectiv folosirea dusului inainte si dupa iesirea din bazin
– Sa respecte orarul aprobat
– Sa utilizeze doar spatiile care le-au fost inchiriate. Pentru cursurile de initiere inot, instructorii si antrenorii vor folosi doar culoarele periferice ale bazinului, culoarul 1 si culoarul 5.
– Sa asigure integritatea fizica a cursantilor pe care ii au in pregatire
– Antrenorii si instructorii de inot raspund de integritatea fizica a cursantilor in totalitate din momentul preluarii acestora din receptia bazinului pana la predarea catre insotitori, tot in receptia bazinului
– Sa pastreze ordinea, curatenia si disciplina in incinta bazinului de inot
– In orice problema organizatorica personalul de specialitate se va adresa coordonatorului bazinului de inot , care are responsabilitatea de a incerca sa identifice solutiile potrivite
3. Beneficiarii care desfasoara activitati in incinta bazinului de inot au urmatoarele obligatii :
– Sa solicite intrarea in zona bazinului doar daca au fost programati pentru efectuarea sedintelor de inot in cadrul programelor institutional administrative de natura didactica , de sustinere a sanatatii si sportului desfasurate in cadrul bazinului de inot. Beneficiarii au dreptul la acces in hol si la vestiare, pentru echipare/dezechipare si pentru efectuarea circuitului igienico-sanitar, cu 5 minute inaintea inceperii sedintei de inot si 5 minute dupa incheierea acesteia. Insotitorii beneficiarilor au acces numai in spatiul de asteptare.
– Sa achite in prealabil la casierie contravaloarea abonamentului/biletului de intrare corespunzator , cand este cazul
– Sa prezinte obligatoriu personalului de la receptie documentul care sa faca dovada dreptului de acces in incinta bazinului de inot. Cei care in urma unei verificari nu pot justifica acest drept de acces vor fi evacuati din incinta bazinului.
– Inaintea intrarii in apa , purtand echipamentul adecvat , sa urmeze , in mod obligatoriu, circuitul igienico-sanitar , dupa cum urmeaza :
– utilizare toalete
– spalare la dus cu sapun. Dupa folosirea dusului utilizatorul are obligatia de a inchide robinetul
– deplasarea cu papuci , pana la intrarea in apa
– accesul in bazin se face doar pe scarile de acces in apa
– Sa respecte indicatiile si recomandarile salvatorului si ale personalului de serviciu , atat in momentul intrarii in bazin , cat si pe toata perioada utilizarii bazinului de inot didactic
– Dupa incheierea activitatii , la iesirea din bazin , sa urmeze circuitul igienico-sanitar dupa cum urmeaza :
– deplasarea cu papuci , pana la zona de dusuri
– utilizarea dusurilor
– deplasarea cu papuci , pana la vestiare
– Sa nu fumeze in incinta si anexele bazinului
– Sa nu consume bauturi alcoolice in incinta si anexele bazinului
– Este interzis accesul in corpul bazinului de inot a persoanelor aflate sub influenta alcoolului sau a drogurilor.
– Este interzis accesul in incinta bazinului cu arme de orice fel sau obiecte considerate periculoase.
– Beneficiarilor le este interzis accesul in camera tehnica si in depozitul de substante chimice
– Mancarea si bautura , cu exceptia apei in recipiente de plastic , nu sunt permise in jurul bazinului de inot. Este interzisa introducerea si consumarea in incinta bazinului a bauturilor sau a alimentelor.
– Sa nu intre cu animale de companie in incinta bazinului
– Sa pastreze ordinea, curatenia si linistea in incinta bazinului de inot si sa respecte normele igienico-sanitare. Se va evita deteriorarea bunurilor aparținand bazinului didactic: mobilier, raparatura, instalațiile igienico-sanitare. Deteriorarea acestora atrage dupa sine imputarea contravalorii lor persoanelor care au cauzat acest lucru.
– Nu este permisa folosirea barcilor sau a saltelelor gonflabile in incinta bazinului de inot. Sunt permise toate articolele pentru inotat – colaci, plute mici, aripioare, veste,etc.
– Persoanele care nu stiu sa inoate trebuie sa stea in partea putin adanca a bazinului de inot si trebuie sa poarte echipamente de plutire. Beneficiarii activitatilor organizate in baza sportiva sunt obligati sa foloseasca culoarele pentru inot corespunzatoare gradului de performanta. Utilizatorii sunt obligati, in cazul in care la ora la care se prezinta exista culoare rezervate, sa foloseasca numai culoarele de inot libere. Culoarele rezervate vor fi afisate la intrare pentru informare
– Este interzisa distragerea atentiei personalului supraveghetor
– Este interzisa folosirea camerelor foto sau video sau a oricarui dispozitiv care contine asa ceva in zona vestiarelor, dusurilor si WC-urilor.
– Este interzis accesul in tinuta de strada pe suprafetele destinate exclusiv desfasurarii activitatii sportive, dusuri sau alte spatii marcate in acest sens . Toti utilizatorii bazinului trebuie sa poarte costum de baie. Nu este permis inotul cu haine de strada. Se intra in bazin cu tinuta obligatorie : costum de baie, slip si casca de inot. Haine precum pantalonii 3/4 , pantalonii de sport sau lenjeria intima nu sunt considerate costume de baie. Costumul de baie nu trebuie sa fi fost purtat, anterior accesului la piscina, la efectuarea de activitati sportive, intrucat transpiratia si grasimea corporala acumulate polueaza mediul acvatic al bazinului de inot. Nu este permisa purtarea tricourilor ( indiferent de motiv). In bazin se va folosi numai echipament adecvat si acceptat de normele si reglementarile in vigoare. Persoanele care nu respecta aceste reguli, vor fi evacuate din incinta bazinului.
– Sa treaca la echipamentul mentionat mai sus imediat dupa intrarea in incinta bazinului de inot didactic.
– Beneficiarii sunt obligati ca imediat dupa intrarea in incinta Bazinului de inot, sa depoziteze tinuta (hainele, incaltamintea) de strada si celelalte obiecte personale (ce exced echipamentul sportiv si de protectie) in vestiarul care corespunde cheii/bratarii atribuite la intrare. Inainte de parasirea vestiarului, in scopul intrarii in zona bazinului, sa se asigure de faptul ca vestiarul este inchis si cheia/bratara acestuia se afla in posesia sa
– Personalul bazinului de inot nu isi asuma raspunderea pentru bunurile, valorile si obiectele lasate nesupravegheate in cabinele de la vestiar sau in orice loc din incinta acestuia.
– Sa se schimbe in echipamentul de inot doar in incaperile de echipare/dezechipare din zona vestiarelor
– Deplasarea cu papucii uzi se va face cu atentie maxima pentru evitarea alunecarii/caderii
– Accesul la dusuri se face folosind incaltaminte adecvata. Este interzis accesul persoanelor de gen masculin la dusul fetelor , precum si accesul persoanelor de gen feminin la dusul baietilor
– La sfarsitul activitatii sa paraseasca incinta bazinului
– Persoanele cu probleme de incontinenta sunt obligate sa poarte scutece absorbante speciale care sa le asigure etanseitatea si impermeabilitatea. Minorii au acces in incinta bazinului de inot numai insotiti si supravegheati de antrenor sau instructor.
– Sa nu foloseasca bazinul de inot daca prezinta plagi deschise sau boli dermatologice : micoze, dermatite, dermatoze sau orice alta boala care pune in pericol sanatatea celorlalte persoane. Orice persoana care are o boala de piele, ochii iritati sau inflamati, raceala, secretii din nas sau urechi, o boala transmisibila sau poarta bandaje care acopera o rana nevindecata nu are voie in bazin. Persoanele suferinde de afectiuni pulmonare, cardiace sau alte afectiuni grave isi asuma pe deplin raspunderea in ceea ce priveste utilizarea facilitatilor oferite in cadrul bazinului de inot.
– Suflarea nasului, flegmarea sau scuiparea cu apa, urinarea sau defecarea in piscina sunt strict interzise. Orice copil care are chiar si o forma foarte usoara de diaree nu trebuie sa foloseasca piscina. Dupa diaree trebuie o pauza de doua saptamani pana la frecventarea din nou a bazinului, deoarece microbul poate persista si poate fi transmis si dupa ce simptomele au trecut. Persoanelor care nu respecta aceste reguli li se va imputa schimbarea apei din bazin, precum si despagubirea celorlalte persoane prezente.
– Nu inotati pe sub apa pe distante prea lungi sau timp prea indelungat. Faptul ca va tineti in mod repetat respiratia poate fi mortal. Este recomandat ca la scufundarea in apa ochii sa fie tinuti inchisi pentru a evita iritarea acestora.
– Se interzice folosirea gumei de mestecat. Consumul de seminte este interzis atat in incinta Bazinului de Inot cat si in curtea unitatii de invatamant.
– Sa nu alerge pe marginea bazinului, se interzice impingerea in apa a persoanelor aflate pe marginea acestuia. Joaca zgomotoasa sau jocul cu mingea in bazin, imbranceala, acrobatiile, luptele, stropirea, tipatul, scufundarea sau sariturile imprudente, pleznitul cu prosoapele, comportamentul impropriu care deranjeaza sau orice alte activitati care pun in pericol orice utilizator sunt interzise. Este interzis saritul in bazin, cu exceptia sariturilor de pe bloc starturi.
– Sa nu foloseasca limbaj obscen, necuviincios, gesturi indecente ori violente sau un comportament care sa afecteze confortul si integritatea fizica a beneficiarilor si a personalului bazinului
– Sa respecte regulamentul de organizare si functionare a bazinului de inot didactic , afisat la intrarea in incinta
– Sa nu incalce regulamentul, in caz contrar vor fi evacuate iar in cazul repetarii indisciplinei, nu vor mai avea acces in incinta bazinului, chiar daca abonamentul lor este inca in perioada de valabilitate
– In cazul producerii de pagube sau a exploatarii defectuoase a bunurilor din dotare , persoanele vinovate vor suporta integral paguba produsa. Refuzul de a suporta pagubele produse atrage dupa sine consecintele prevazute de reglementarile legale in vigoare .
Administratorul bazinului de inot nu isi asuma responsabilitatea pentru nerespectarea prezentului Regulament de catre clienti si nu va acorda despagubiri morale sau financiare in cazul producerii de accidente, pagube morale sau materiale.
Orice litigiu sau neintelegere va fi rezolvata pe cale amiabila intre parti, iar in cazul nerezolvarii acestora, litigiile vor fi solutionate in instanta.
Administratorul isi rezerva dreptul de a opera orice alte modificari sau completari la prezentul Regulament, ori de cate ori este necesar.

 

REFERAT

Privind aprobarea regulamentului de functionare, intretinere si exploatare a imobilului: ”Bazin de inot Didactic scolar” situat in Comuna Dobroesti str. Agricultorilor nr. 18-20 Judetul Ilfov și a tarifelor ce se vor aplica in desfasurarea activității.

Regulamentul stabileste raporturile dintre Primaria Dobroesti, prin administrator, si beneficiarii activitatilor organizate in cadrul bazinului de inot cu privire la utilizarea acestuia, drepturile, obligatiile si raspunderile partilor, in scopul desfasurarii corespunzătoare a activitatilor pentru care a fost realizat obiectivul.
În conformitate cu prevederilor art.2 și 3 Lege nr. 69/2000 a educației fizice si sportului modificata si completata. În temeiul prevederilor art.36 alin. (2) lit.“b“și „d”, alin. (4) lit. „c”, alin. (6) lit.”a“, pct. 3, 5, și 6 din Legea nr.215/2001 a administratiei publice locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Avand in vedere obiectivul construirii bazinului de inot si luand in considerare multiplele beneficii ale inotului printre care enumeram: antrenarea musculaturii cu un impact minim asupra oaselor, sporirea flexibilitatii, intarirea sistemului cardio-vascular și a inimii, pierderea in greutate, intarirea sistemului respirator, vindecarea sau recuperarea mai rapida în cazul anumitor afectiuni, inbunatatirea posturii, relaxarea musculara la adulti si intarirea sistemului imunitar, dezvoltarea armonioasa fara presiune pe articulatii, imbunatatirea coordonarii si a mobilitatii și ameliorarea simptomelor de astm la copii si necesitatea asigurarii cadrului legal pentru functionarea bazinului de inot, propunem pentru analiza și dezbatere in sedinta consiliului local, Regulamentul de functionare, intretinere si exploatare a imobilului: “Bazin de inot Didactic scolar” situat in Comuna Dobroesti str. Agricultorilor nr. 18-20 Judet Ilfov si a tarifelor ce se vor aplica în desfasurarea activitatii la Bazin de inot Campus, conform datelor specificate.

Salut.